Velkommen i børnehaven

Velkommen til Børnehaven

Hvis dit barn kommer fra vores vuggestue, så vil de i perioden op til at de skal starte i børnehaven, komme på besøg i børnehaven. Vi arbejder på kryds og tværs af henholdsvis vuggestue og børnehaveafdelingen så børnene er godt kendt med alle voksne i børnehjørnet, men dette erstatter dog ikke indkøring af jeres barn.

Ca. 14 dage før jeres barn starter i Børnehaven, så holder vi en samtale med jer om jeres barns vaner og rutiner.

Kommer i fra en anden institution, så er det en god ide i starten, at jeres barn har nogle korte dage. Og at i planlægger at holde fri den første dag.

Lidt praksis info:

Hvis jeres barn holder fri eller er syg, så vil vi gerne vide det. Alle børn i børnehave medbringer selv egen madkasse, husk tydelig navn på madkassen.

Børnene skal selv have frugt/eftermiddagsmad med til kl. 14 måltidet, så husk en frugtpose med navn.

Husk fornuftigt tøj vi er ude hver dag, uanset hvordan vejret er. Det er ikke tilladt at have legetøj med i børnehaven, da vi har erfaring med at det skaber for mange konflikter. Til de børn som starter tilbyder vi, hvis de har behov for det, muligheden for at sove middagslur. Bruger barnet ble så har vi en bleordning som en repræsentant fra dagtilbudsrådet står for.