Det daglige arbejde

Vi vægter højt at de overgange som børnene oplever i deres institutionstid bliver gode og glidende. Derfor arbejder vi meget med overgange fra hjem til vuggestue, fra vuggestue til børnehave og fra børnehave til skole. Dette gøres i samarbejde med jer forældre og via en tæt dialog omkring jeres barns behov. Se mere i "Velkommen til nye børn".
I Børnehjørnet arbejder vi ud fra hurtig inddragelse af forældre i forhold til børnenes trivsel og udvikling. Vi vægter et ligeværdigt samarbejde højt, hvor dialog og respekt er nøglebegrebet. Forældre er en vigtig ressource i forhold til samarbejdet omkring barnet.
Når barnet har fået plads i Børnehjørnet: aftale om indkøringsforløb, gensidige forventning og mv.
Efter 3-5 måneder efter institutionsstart; en opfølgende samtale med fokus på opstarten, afstemning om forventninger, evt. ønsker for barnet den kommende tid.
Overgangssamtale fra vuggestue til børnehave.
Skole forbedrende samtale, som typisk vil ligger i Marts måned for alle kommende skolebørn.
Overgangs samtale til HFO og skole, for de børn hvor der har været særlige tiltag med, disse samtaler vil typisk ligger i Februar/Marts måned.
Dertil er man altid velkommen til at bede om en samtale, dette vil vi prioriteret højt. Det pædagogiske personale vil ved behov invitere til samtale omkring barnet.